Omtanke

..det gäller att bry sig om varandra. Att stå upp för någon när den behandlas fel och försummas. Då måste man sätta ner foten och visa vart gränsen går. Att däremot blunda för problemen och att fortsätta sitt eget liv i godan ro utan att ta tag i problemen och agera i tid vore att acceptera missförhållanden. Vill jag vara en sådan person? Svart är givet. NEJ.
Idag har jag gjort något väldigt bra, något som jag skulle ha gjort för ett år sedan i en annan situation om än väldigt lik.


Jag gör inte om det misstaget.



Kan hända att ni förstår vad jag skriver om, eller så gör ni inte det.
Tänker dock inte vara mer ingående än såhär.
Ville bara påminna er om att Ni, Du måste agera när du ser att någon inte mår bra.
Du har faktiskt inga ursäkter.
Blunda och låt det fortgå = Acceptans.
Det är ju faktiskt inte konstigt att världen ser ut som den gör, att många är bittra, får sina liv förstörda, när så många väljer att se bort när problemen hopar sig.

Ta in.
Reflektera.
Agera.


Kommentarer
Postat av: Erica

Tycker du ska börja blogga mer, saknar ju dina kloka inlägg :)

2010-06-23 @ 17:52:50
URL: http://Erjca.blogspot.com

Plita ner en rad!

Namn:
Hänga kvar?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0