I väntans tider

det är jag nu. Så frustrerande att tiden ska gå så sakta! Jag talar förstås om huset som var klar för inflyttning igår egentligen men tantera har kristallkronor som hänger i taken så därav förseningen. Kommer dock ändå att få flytta in innan 1/12 så jag är nöjd. I helgen om jag har tur. Jag bygger många bon i huvudet nu, det är mycket som skall göras. Övervägande roligt i och för sig men ändock väldigt mycket som ska ordnas. Hittat en spis som är to die for. Vet varken märke eller pris men den som söker skall finna.

Igår var jag och Petra och spanade efter lite begagnat. Jag hittade en nätt soffa som är i grönt trä och en sits att klä om, under sitsen fanns förvaring ca 10cm djup. Det kommer nog bli lite målarfärg på det gröna så att den matchar där jag planerat att ha den. En sekretär föll mig också i smaken så den och soffan står fint reserverade till imorgon.


Orkeslös är jag idag. Naima sover och jag funderar på att göra detsamma.

Kommentarer

Plita ner en rad!

Namn:
Hänga kvar?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0