En sur en!!

och inte pratar jag om karameller eller någon person. Gick någon förbi mitt jobb idag så kunde den nog känna odören. Inte doft, en stank. Inte smakfullt utan något gammalt.

S U R S T R Ö M M I N G.

Japp, så har jag tagit ett steg till mot "vuxenheten" och lika snabbt ett steg tillbaka. Jag smakade surströmming.
Gjorde precis som man skulle, en sk. klämma och gick verkligen in för det!
Bävade ett tag och tog en bit. That's it. No more sourfish for Cecilia.

Det var inte gott men måhända att det berodde på att lukten tog över allt annat. I och för sig så gillar jag inte rå fisk, allra minst en jäst sådan aka. rutten.

Tog istället igen en förlorad måltid på vägen hem, efter ett stopp i den nya inredningsbutiken Elmas (så fina saker!!). Vi åt ute och jag käkade som nästan alltid falafel, man har inte ätit riktig falafel så länge den inte är gjord av en arab. Fick käket gratis också och det tackar man inte nej till :)

Nu njuter jag av en helt ledig helg, har hittills jobbat till och från tre helger i rad så nu har omgivningen satt P för mer än schemalagda sådana!

Imorgon blir det en dejt med Camilla som snart flyger till varmare breddgrader och utforskar sydamerika. Så synd om henne vaaa... ;)

Laters

Kommentarer
Postat av: S

om att man ät surströmming ska va nå bevis på att man ä vuxen elr så så ä ja hellre ett dagisbarn! Fy fan för denna jävla äckelfisk!

2010-10-18 @ 09:16:54
URL: http://sjakobsson.blogg.se/

Plita ner en rad!

Namn:
Hänga kvar?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0