På agendan

Jag var hos tandläkaren kl. 12 idag eftersom jag fick avboka min akuttid hos Eva (en snäll tandläkare) i onsdags pga. personalmöte så nu var min tandläkarskräck ännu värre eftersom jag inte visste vem som skulle få ansvaret över den ständigt onda tandens öde.
Döm om min förvåning när jag ser grannen som sitter och väntar glatt på att få borra i min tand haha. Jag vet inte vad han heter och visste inte ens att han var tandläkare men arab är han i alla fall. Namnet kan jag ta reda på sen för han är den bästa tandläkaren jag någonsin haft!!!!!!!!!!!!!!!

Galet vad en bra tandläkare kan göra med tandläkarskräck - bortblåst. Fick testa tanden och tänderna bredvid med någon strömgrej för att se om nerverna var Ok. Röntgen av alla tänder, onda tanden och rotbild. Det har aldrig skett förr. Fick salva för att inte behöva känna nålstick vid bedövning (trots att jag eg. tycker det går rätt så bra). Två olika borrar för att underlätta då bedövningen var jättesvår att få till när förra tandläkaren gjort ett skitdåligt jobb (karies under lagning mm). Han berättade exakt vad de gjorde, varför man kunde känna ilningar etc. Berättade om röntgenbilderna och var nerverna sitter etc. Fick antibiotika på tanden innan den tillfälliga lagningen (för att tanden ev. kan bilda ny tand just på stället och sedan skydda nerven ifall det är inflammation.)

Så summa summarum - Trots att bedövningen inte hjälpte fullt ut så var det helt klart ett tandläkarbesök som jag lägger på plussidan. Jag kommer aldrig mer behöva byta tandläkare.

Nu vet ni min tandstatus ;) kanske inte något ni lägger på minnet men har man ångest inför tandläkarbesök så ska man definitivt kräva att få träffa denna tandläkare. Måste ta reda på namnet.


Kommentarer

Plita ner en rad!

Namn:
Hänga kvar?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0