Så här på morronkvisten

..har jag gått igenom ekonomin. Snacka om att det finns utgifter som är totalt onödiga. Att jobba nära en mack är inte att föredra, dit ska jag inte gå något mer kan jag tala om för er. Struntsummor som blir en stor summa när man räknar ihop allt.
Att INTE storhandla är också en pengatjuv. Förut handlade jag för 700kr för en två veckors period (det är också vad jag lagt ut på macken!!). Det räckte faktiskt om man bortser från färskvaror så som frukt och grönt. Laktosfri mjölk håller länge så den bunkrar jag ofta upp med. Storpack är också bra, om man ser till välling tex. 4 för 109:- men ett paket kostar 50:-.

Jag håller också på att göra en matlista. Det är faktiskt rätt kul men framförallt tidssparande och ekonomiskt.

För övrigt så somnade jag med Naima igår när jag nattade henne så jag har fått mig 11 timmars sömn och en mängd missade mobilsamtal och sms. De flesta förstod nog att jag somnat.

NU: Frukost och svtplay.


Kommentarer

Plita ner en rad!

Namn:
Hänga kvar?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0