Som sirap

Segt är vad det går, mitt internet.

Jag jobbar i helgen. Ikväll bestämde jag mig för att vi skulle ha fredagsmys på jobbet så jag haffade en kandelaber och brände på. Fullt ös tills 21.15 när det var dags för rapport.

Kandelabrar ska jag ha i huset. Julemys så det står härliga till men alldeles lagomt i barnfri höjd. Ljusslingor på bron och ljusnät i trädgårn på något av träden. Det blir mysigt.

Pepparkaksbak och lussebullsbak till jul. Knäck och olika kolor. Kanske vi slår på stort och får in en vedspis lagom till julafton. Det vore nåt det..Som alltid vill jag ha allting gjort redan innan tanken kommit till. Just köket i alla fall.
Jag har ju målat upp en bild av hur jag vill ha det, alldeles underbart, varmt och ombonad.
Mysbelysning, sköna sittplatser och ljuvliga gardiner jag ska sy..
Sitta på morgonen med varm choklad framför vedspisen och bara njuta av livet.
Känna lite på det där inre lugnet som jag sällan lyckas nå.

Kerran


Kommentarer

Plita ner en rad!

Namn:
Hänga kvar?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0