Nazca

Lördag idag, varit hos mami och fikat och även ätit middag där. Goodiegoodie!
Naima har somnat och jag har precis sett en dokumentär som verkligen förändrat min syn på hela universum :P Tänka sig att en helt vanlig lördag kunde leda till det haha..
BALLT! Om jag säger att de flesta religioner är vetenskap, inlindad i vad folk förr trodde att de såg. Oförklarliga ting, byggnationer etc. Häftigt hur som helst och jag kommer lägga upp lite om det.
Riktigt mäktigt ♥

Bilderna kan ses bara från luften då de är föööör stora för urskilja vad det är från marken. Det finns berg där i Nazca där bergstoppen är hyvlad rakt av, inga andra berg är det, "rester" från det berget finns inte. En del berg har linjer precis som på flygplatser. Detta är i en öken i Peru. Där ingen vistas men om man vill ta reda på vad jorden har för något att erbjuda i råmaterial så finns det mesta där, guld, uranium mm. Det här är inte ens det mest spännande i dokumentären.






Ja, rent kort om detta låter det förmodligen som att jag är helt blåst och lättlurad men det hela är rätt komplext.
Detta är inte det ENDA som finns att utforska så att säga va ;)


Kommentarer
Postat av: Nina

Men vad var det för dokumentär? Låter intressant!

2009-12-15 @ 20:26:39
URL: http://ninac.blogg.se/

Plita ner en rad!

Namn:
Hänga kvar?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0