Godkväll

Ikväll har vi pyjamasparty med moster :) (rätta stavningen för pyjamas överlåter jag till någon annan) fikat färskt bröd och druckit te. Lillan har somnat äntligen och jag håller på att uppdatera mig i traderaträsket. Ska skicka iväg lite paket imorgon. Det om något är jobbigt att hålla koll på när man har en donna som vill ha all ens uppmärksamhet! ;) men vad gör man inte..?

Imorgon skall det förhoppningsvis bli bullbak och kanske något annat. Jag och syster ska baka! Göteborgsgänget ska vi även träffa nu innan de åker på onsdagmorgon.

För övrigt så skall jag göra något åt bloggen, designen alltså. Det är dock lite svårt när bloggdesign.se inte har igång sin verksamhet för obegåvade bloggnördar ;P dvs. mig.

Söta drömmar och aufwiderzehn.


Kommentarer
Postat av: Nina

Usch, jag skulle aldrig klara av tanken på att veta att något finns här hemma. Jag TROR att det finns, men bara tanken på att prata med dem eller ryta åt dem gör mig livrädd för då har jag liksom accepterat att det finns något här hemma..

Är livrädd för sånt!

2009-11-11 @ 13:27:12
URL: http://ninac.blogg.se/
Postat av: Nina

jag använder Photoshop :) De rundade kanterna måste man göra separat med photoshop. Men det finns "tutorials" om du googlar på det :)



Den rosa texten har jag laddat ner. Finns en massa gratis typsnitt att ladda ner och använda till exempel på word eller photoshop. Om du söker på google "free fonts" eller "typsnitt" så står det även på sidorna hur du laddar ner dem till din dator :) Problemet är bara att enbart människor som har samma tysnitt på sin dator kan se det typsnittet. Men om man gör det på en bild eller så (som jag har på en header) så kan alla se det för att det är inlagt i en bild.

2009-11-12 @ 10:34:13
URL: http://ninac.blogg.se/

Plita ner en rad!

Namn:
Hänga kvar?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0