Vårstäd

..eller något sådant. Har tvärrafsat ihop lite bråte som fick flytta in i förrådet. Jag anser att vi har ett ganska stort förråd men ändå har jag lyckats fylla det till max! Ska ta och gå igenom alla skrivblock, papper och annat skräp man (jag) alltid lyckas samla på mig..hur jag än gör så finns det miljonersmiljoner papper och småplock som jag aldrig vet vad jag ska göra av. Finns ju ingen anledning att låta skräpet ligga i lådor/förvaringsboxar om det ändå inte kommer till någon nytta.. :) Minimalism - that's the way to live.

Det är i alla fall vår idag. Asfalten är framme och all snö på balkongen är borta (med hjälp av spade dock) så det känns riktigt härligt! Har dock inte känt mig så fräsch idag så jag har hållt mig hemma. Naima är åtminstone på en tur i vårvädret.

Funderar nu på vad man skulle ha gjort till middag?
Det står still.



Kommentarer
Postat av: Nina ¤mamma till Eya och gravid med nr.2¤

Ja, tv hjälper till otroligt mycket. Eya har ju börjat tycka om barnprogram nu också så det är ju bra :)



Jag och syrran pratar oftast svenska men med mamma pratar jag finska. Det är mamma och syrran som sköter finskan med Eya. Jag själv pratar svenska med henne :)

2010-04-03 @ 17:28:28
URL: http://ninac.blogg.se/
Postat av: Nina ¤Mamma till Eya och gravid med nr.2¤

Ja, det är verkligen skönt att sitta där :) Har ni ingen balkong?



Jag känner inte att finska är mitt språk längre. Känner mig dum när jag pratar det med henne. Jag kan ju flytande men bryter en del och svenskan är ju mitt modersmål nu känns det som :)

S har också tappat mycket av arabiskan men det kommer tillbaka när han pratar det mycket. Men det blir ju så när man flyttar till ett annat land.

2010-04-04 @ 09:21:43
URL: http://ninac.blogg.se/

Plita ner en rad!

Namn:
Hänga kvar?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0