Farväl du varma sommar

och hej du händelserika höst. Nej, riktigt slut på sommaren är det ju inte men det känns som om slutet är nära nu! Hösten kommer och med den kommer förhoppningsvis en dröm att uppfyllas. Jag säger bara, retro. Guuu va retro alltså. Jag kommer förmodligen huka mig under fotknölarna om universum inte är med mig i detta.
Jag hoppas så innerligt på medgång nu så snälla håll alla tummar ni har!? Och be alla böner ni kan!

Imorgon är en stor dag, förmodligen en av de största jag kommer få uppleva.

Förutom den gigantiska händelsen så ska jag och Petra på loppis, om hon kommer ihåg det :) Vilket i och för sig är stort i sig. Att jag får umgås med Petra alltså, loppisar finns det ju gott om men att träffa en person som Petra känns riktigt kul! Inte alls så konstlat som det brukar kunna vara när man nyss lärt känna varann.

Naima växer så det knakar och utvecklingen är i full fart. Som en svamp suger hon i sig ord och härmar. Hon dansar så sött med höfterna när musik sätts igång. Har ett eget språk, somliga skulle kunna tänka sig att det är arabiska influenser i det hela :) eller skånska, hon är ju trots att 1/4 skåning ;P
Springer gör hon för fullt, älskar att hoppa studsmatta, har nu fått sin sjunde tand (till hö. om de två nedre).
Äter med sked/gaffel rätt duktigt. Öppnar/stänger dörrar. Släcker lampor. Stänger kylskåp/frys/micro/tv. Vrider på spisen (har såklart dragit bort vridmojängerna). Sätter på nappen på välling flaskan. Klättrar upp/ner i soffan mm. Går i trapp (aldrig själv såklart). Kan säga äta, datte-vatten, Gtgt-Gott, habe-robert (mormors sambo) oj, aj, gack-glass, hjärta-dätta, dade(kompis på arabiska), tutte (napp, fast hon inte ens använder det), vovve, kakke-kaffe. Ooooh (varmt, cho cho hai på arabiska, typ det här är varmt/ajaj). Bah - Borta på arabiska. Ädda-hejdå. Kraxar som en fiskmås. (Har kanske glömt något men under våren och sommaren har min lilla tjej blivit stor!)

och slutligen, har fått så gudomligt vackra lockar :D

Kommentarer
Postat av: Syrran

Håller alla tummar jag har ;) Ja, hon är så duktig lilla Naimisen ;) Miss you!!

2010-08-18 @ 21:56:28
URL: http://xxmariaxx.blogg.se/

Plita ner en rad!

Namn:
Hänga kvar?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0