Ignorera ditt barn så ordnar sig allt

Naima blev vägd och mätt idag. En ökning på 100g på en månad, mao. hon har planat ut kurvan lite. Tungviktarn. :)  Älskar hennes fina kinder och mjuka bebisarmar! 3cm på längden, förra månaden stod det stilla.
Får se hur projekt avveckla amning kommer gå, än så länge funkar det inte så bra ;P

Diskuterade idag hur man skall/"bör" gå till väga för att få henne att sova hela nätter och i sin säng. Barnmorskan tyckte så logiskt att någons vilja måste vinna, om det är föräldrarnas eller barnets är ju bara att välja. Hon mår inte dåligt av att gråta, man går in och säger att "nu är det natt" och går sedan ut igen. Upprepa.
(förklarade att hon blir hysteriskt ledsen)

Tänk om det vore så lätt? Hon sover dock inte i sitt rum öht. än så länge men det där är bara att slopa.
Nu är jag inte någon som ska komma och tro att jag är den perfekta föräldern och anse att mitt sätt är det bästa men hur fan kan man lämna sitt barn skrikandes efter närhet och värme mitt på natten för att den ska lära sig att sova själv och inte vakna??????????????????????????????????????????????????????

Det enda, DET ENDA hon kommer lära sig är att hennes mamma skiter fullständigt i att ta hand om henne och att hon inte är värd att bli omhändertagen, hennes behov är inte viktiga. Det är och kommer att förbli min ståndpunkt i den här frågan. Så precis som någon annan skulle sagt (kusin j)
stick långt borti fuck off!

Kommentarer
Postat av: Syrran

Hon är lätt den goaste bebisen, mosters lilla älskling ;) Och strunta i vad andra tycker och gör som du tycker känns rätt, det är ju du som känner Naima bäst!

2010-02-17 @ 17:31:54
URL: http://xxmariaxx.blogg.se/
Postat av: Miriam

Jag har svårt att förstå mig på många sovmetoder! Jag röstar för trygghet och kramar!:)

2010-02-23 @ 09:04:31
URL: http://varavuxen.blogspot.com

Plita ner en rad!

Namn:
Hänga kvar?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0