Hysteriskt

På BVC var det lite prat om allt man bör och inte bör göra. Det mesta faller sig ju rätt naturligt, åtminstone för de allra flesta människor.
Man har inte kemikalier lättillgängligt och mediciner hålls på hög höjd eller i låst skåp.
Men det är egentligen rätt mycket man inte ska göra. Ex. tvn ska helst vara avstängd fram tills dess att barnet är två år. RADIO is the shit liksom. Man ska helst aldrig ha barnet i gåstol och så vidare. Med måtta säger jag. Naima ser dock inte på tv, finns ingen som helst anledning när hon är fullt sysselsatt med sina leksaker men det låter ju verkligen som om man skadar barnet för livet om de hinner se tv innan en viss ålder. Jag tror inte det men jag tror inte heller att det är gynnsamt för någon att se på tv eller datorisera i flera timmar.


Något roligare från BVC var denna boken men rim och annat.
Jättebra och Naom blir verkligen helt överlycklig när jag rimmar så jag har tänkt anmäla oss till något i stil med rim och sånggruppen på öppna förskolan. Glömde det idag. Hoppas för allas skull att man inte behöver sjunga solo :D


Kommentarer
Postat av: Mamma mu

Haha kan faktiskt hålla med om att de kan vara lite så med alla förbud som tas upp även här..Jag tror att det sunda förnuftet räcker långt!

2010-01-16 @ 10:14:58

Plita ner en rad!

Namn:
Hänga kvar?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0