Skorpor

Äntligen hemma. Har varit hos pappa på kalas eftersom det inte blev något kalas igår. Jag, Susanna, och mina två systrar firades :) Sockerchock som vanligt men gott med fika. Jag fick en cd-spelare med kassetbandspelare och radio. Nej, jag hade inte kassetbandspelare innan och jag ville verkligen ha det :D
Hängde där från 13 till 17-tiden och åkte sedan till mor som kommit hem från Spanien!
Min mamma är tuffast i världen. Vet ni varför?
Hon sprang ikapp tjuven som snodde hennes plånbok och tog tillbaka den :) Hon är allt bra ball.

Nu äter jag skorpor, har lite ont i halsen och efter som man inte kan använda typ en flaskborste att klia halsen med så skorpas det för fullt. Naom sover och snart jag med.

Äntligen har jag lagt ner projekt avveckla amning. Här ammas det för fullt, hon har tydligen förstått att när hon inte är med mig är det ingen amning som gäller så då slipper jag må dåligt när jag ska börja jobba.

Naima har för övrigt vuxit något otroligt sedan linköping och även denna vecka.
I språket mest då:
Titta - Titta (säger hon när hon viskar, hon känner fortfarande in ordet)
Där - Dä (säger hon om lampan etc.)
Lampa - Mba
Mamma - Mam-ma
Pappa - Baba
Vart är Naima - Förstår och låter för att visa att hon är där hon är :)
Vart är Lampan - Pekar hon och ler mot lampan
Vart är pappa - Tittar på pappa
Vart är mamma - Tittar på mamma
Härmar djur som bää, muu..än inte så tydligt men hon kämpar.
Förstår nej, aj aj etc. men skrattar och ler mest åt alla förbud ;)

Allt detta förstår hon på arabiska också, japp stolt är mitt förnam. :D
(nu är ju inte alla ord bara på denna vecka såklart..)

Kommentarer
Postat av: Erica

Hur stor börjar tösen vara nu ? :) när börjar du jobba igen?? Hur känns det !? :-) det kanske är din mamma man får ha med som

body-gaurd när man åker till utlandet ;-) hoho!

2010-03-14 @ 22:44:37
URL: http://Erjca.blogspot.com
Postat av: Syrran

Haha.. ja, det gillar vi ;) Vill bli lika tuff som morsan och lika go´ som Naima ;) Man vill ju nästan äta upp hon! Hehe..

2010-03-15 @ 00:22:09
URL: http://xxmariaxx.blogg.se/
Postat av: Sofia

Va dukti hon ä ! Ja ha sluta amma å Elsa hadd som inge problem me de.. :) Vällingen va väl goare.. haha... Va coolt av Lena.. =)

2010-03-15 @ 07:41:59
URL: http://sjakobsson.blogg.se/
Postat av: Nina

Ja, visst är det kul när de kan allting på flera språk :) Då blir man stolt! hehe

2010-03-21 @ 16:21:35
URL: http://ninac.blogg.se/

Plita ner en rad!

Namn:
Hänga kvar?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0